Protecția datelor
Politica privind prelucrarea datelor personale prin intermediul Platformei e-Ghid
SC Ghidaj Fan Online SRL este o societate comercială organizată și funcționând în conformitate cu legile din România, cu sediul social în str. Cutezanței nr. 63 ap. 19, Târgu-Mureș, jud. Mureș, România, înregistrată în Registrul Comerțului cu nr. J26/1149/2021, cod unic de înregistrare fiscală 44592150.
Protecția datelor tale cu caracter personal este foarte importantă pentru noi. Prin această Notă de informare cu privire la prelucrarea datelor personale te informăm asupra felului în care sunt prelucrate datele tale cu caracter personal atunci când vizitezi și/sau utilizezi Platforma e-Ghid disponibilă la adresa www.e-ghid.ro, aflată în proprietatea SC Ghidaj Fan Online SRL.
1.Scopul Politicii privind prelucrarea datelor personale
Atunci când vizitezi website-ul nostru și folosești Platforma, prelucrăm o serie de date personale ale tale, astfel cum îți vom descrie în continuare. În viziunea legislației privind protecția datelor cu caracter personal, SC Ghidaj Fan Online SRL (având denumire comercială „e-Ghid”) este operator de date cu caracter personal, iar tu ai calitatea de persoană vizată. Te rugăm să citești cu atenție această Notă de informare pentru a înțelege cum prelucrăm datele tale cu caracter personal.
Prezenta politică este formulată în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cunoscut și sub denumirea „Regulamentul GDPR”).
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă ansamblul operațiunilor pe care le putem efectua asupra datelor, cum ar fi: colectarea, stocarea, organizarea, transferul și ștergerea datelor tale.
Această Politică privind prelucrarea datelor personale face parte integrantă din Termenii și Condițiile de utilizare a Platformei e-Ghid.
2.Ce date colectăm și în baza cărui temei legal?
Datele personale pot fi colectate (i) direct de la tine – când, de exemplu, alegi să ne contactezi prin intermediul formularului de contact de pe Platformă sau (ii) în mod automat de către noi, atunci când navighezi Platforma noastră.
A.Date personale furnizate direct de tine, prin intermediul formularului de contact
Ai posibilitatea să ne scrii un mesaj prin intermediul formularului de contact. Datele pe care le introduci în acest formular – nume, prenume, e-mail, mesajul transmis - sunt prelucrate pe baza interesului nostru legitim de a răspunde la cererea ta și de a păstra o evidență a cererilor formulate. Aceste date sunt stocate timp de 3 ani de la momentul la care am comunicat ultima oară.
B.Date personale obținute de la tine ca urmare a înregistrării în Platformă
În funcție de opțiunile tale si de permisiunile pe care ni le acorzi, Platforma poate colecta următoarele date:
a) Date de identificare - În cazul în care îți faci Cont de Utilizator: adresa de e-mail, nume și prenume, poză profil; în cazul în care îți faci cont de Ghid: nume, prenume, e-mail, telefon, data obținerii atestatului de ghid montan, data nașterii, adresa, imaginea de profil, atestatul de ghid de turism, poză profil. Scopul este de a te identifica si pentru a-și putea activa Contul.
b) Dacă te înregistrezi în Platformă prin contul de Facebook – colectăm numele asociat contului tău de Facebook, adresa de e-mail asociată contului tău de Facebook și parola. Aceste date obținute de noi sunt criptate, noi neavând acces la ele decât sub formă criptată. Scopul este de a te identifica si pentru a-ți putea activa Contul.
c) Activitatea ta în cadrul Platformei – evaluările pe care le primești sau le oferi, comentariile tale, turele organizate de tine sau turele la care participi, pozele pe care le plasezi pe Platformă. Colectăm aceste informații pentru a măsura satisfacția utilizatorilor, pentru a oferi posibilitatea utilizatorilor de a comunica între ei și pentru a preveni și verifica conținutul neadecvat pe Platformă.
d) Facturare – prelucrăm datele personale ale utilizatorilor care solicită servicii taxabile de la noi, într-o măsură limitată pentru a ne îndeplinii obligația legală de a emite factură pentru serviciile pe care le furnizăm. Vom păstra datele necesare pentru facturare si orice alte înregistrări contabile sau documentele relevante din punct de vedere financiar – contabil timp de 10 ani de la emiterea facturii sau orice altă durată de prescripție fiscală aplicabilă. Baza legală pentru prelucrarea acestor date este îndeplinirea obligațiilor legale ale operatorului.
În cazul în care decizi să utilizezi Platforma, prelucrăm datele tale pentru a-ți furniza serviciile noastre. Vom putea utiliza datele asociate Contului tău cu scopul de a ne îndeplini obligațiile contractuale.
Platforma noastră utilizează cookies-uri și pixeli de urmărire. Informații detaliate despre acestea te rugăm să citești mai jos.
Cookies-urile sunt fișiere de urmărire de mici dimensiuni pe care un website le stochează pe browserul utilizatorului cu scopul de a salva date despre vizita acestuia. Dacă accesezi respectivul website din nou, acesta va putea citi informația stocată anterior și te va recunoaște.
Fișierele de tip cookies nu conțin programe software, viruși sau spyware și nu pot accesa informațiile de pe hard-disk-ul utilizatorului. Doar emitentul unui cookie poate citi sau modifica informațiile pe care le conține respectivul cookie.
Prelucrăm informațiile de mai sus în baza interesului nostru legitim, pentru a ne ajuta să dezvoltăm Platforma în concordanță cu nevoile utilizatorilor noștri.
Cookies necesare
Cookies-urile necesare ajută la a face un website utilizabil prin activarea funcțiilor de bază, precum navigarea în pagină și accesul la zonele securizate de pe site. Platforma nu poate funcționa corespunzător fără aceste cookies-uri.
Denumire | Furnizor | Scop | Expirare | Tip |
fe_typo_user | Cookie de sesiune standard de la TYPO3. În cazul conectării utilizatorului, acesta salvează datele de acces introduse. | Când se încheie sesiunea browserului | HTTP Cookie | |
tarteaucitron | Stochează starea de consimțământ a cookie-ului utilizatorului pentru domeniul curent | 1 an | HTTP Cookie | |
PHPSESSID | Păstrează starea sesiunii utilizatorului pe toate solicitările de pagină. | Când se încheie sesiunea browserului | HTTP Cookie | |
rc::a | Acest cookie este folosit pentru a face distincția între oameni și roboți. Acest lucru este benefic pentru website, pentru a face rapoarte valide cu privire la utilizarea website-ului . | Persistent | HTML Local Storage | |
rc::b | Acest cookie este folosit pentru a face distincția între oameni și roboți | Când se încheie sesiunea browserului | HTML Local Storage | |
rc::c | Acest cookie este folosit pentru a face distincția între oameni și roboți. | Când se încheie sesiunea browserului | HTML Local Storage |
Cookies statistice
Cookies-urile statistice îi ajută pe proprietarii unui website să înțeleagă modul în care vizitatorii interacționează cu website-urile prin colectarea și raportarea informațiilor în mod anonim.
Denumire | Furnizor | Scop | Expirare | Tip |
_ga | Înregistrează un ID unic care este utilizat pentru a genera date statistice despre modul în care vizitatorul folosește site-ul web. | 2 ani | HTTP Cookie | |
_gat | Folosit de Google Analytics pentru a reduce rata de solicitare | 1 zi | HTTP Cookie | |
_gid | Înregistrează un ID unic care este utilizat pentru a genera date statistice despre modul în care vizitatorul folosește site-ul web. | 1 zi | HTTP Cookie | |
collect | Folosit pentru a trimite date către Google Analytics despre dispozitivul și comportamentul vizitatorului. Urmărește vizitatorul pe dispozitive și canale de marketing. | Când se încheie sesiunea browserului | Pixel Tracker |
Cum poți reconfigura cookies-urile
Poți reconfigura cookies-urile din setările browser-ului pe care îl folosești. În cazul în care alegi să blochezi toate cookies-urile, este posibil ca navigarea ta pe Platformă să fie îngreunată. Prin accesarea link-urilor de mai jos, vei găsi informații despre modul în care poți să gestionezi cookies-urile în diverse categorii de browsere.
Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari web
și iOS.
Pentru a seta cookies-urile găzduite de Google Analytics, te rugăm să vizitezi http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
D.Date personale obținute atunci când alegeți să ne contactați prin e-mail sau telefonic
Datele prelucrate atunci când alegi să ne contactezi prin e-mail sau telefonic sunt: datele voastre de contact și alte date pe care doriți să ni le transmiteți.
Scopul prelucrării este de a îți putea răspunde și de a menține evidența corespondenței purtate. Temeiul prelucrării este interesul nostru legitim, dar și al tău sau al entității pentru care lucrezi. Păstrăm aceste date pentru o durată de 3 ani de la momentul colectării.
E.Publicitate pe Platformă
Platforma poate include și oferte de publicitate de la terți. Avem un interes legitim să afișăm reclame relevante pentru tine și folosim informațiile cu scopul de a afișa conținut relevant pentru tine și de a îmbunătăți serviciile noastre.
În ceea ce privește comunicările noastre de marketing, prelucram datele tale pe baza consimțămintelor la prelucrare pentru acest scop specific.
3.Cu cine partajam datele tale personale?
Vom partaja partea necesară din datele tale personale numai în măsura în care sunt necesare și numai următoarelor categorii de terți:
a) Partajăm informațiile privind numele și prenumele, adresa de e-mail, evaluările pe care le-ai primit în calitate de Utilizator înscris la tură cu Ghizii care organizează turele respective, cu scopul de a facilita oferirea serviciilor Ghizilor către Utilizatorii înscriși la ture și cu scopul de a ne executa obligațiile prevăzute în Termeni și Condiții.
b) Împuterniciți ai e-Ghid care ne oferă diverse servicii: procesarea plăților prin Platformă; servicii de publicitate (e.g. trimiterea de mesaje de e-mail și text); servicii de sprijin și dezvoltare IT; servicii juridice, de consultanță și contabilitate.
c) Autoritățile și instituțiile publice, în cazul în care avem obligația legală de a le divulga.
d) Putem divulga datele tale personale unor terți:
- Dacă ne soliciți sau ne dai acordul în acest sens;
- Dacă respectivele persoane pot demonstra că au autoritatea legală pentru a acționa în numele tău;
- În cazul în care avem interes legitim pentru a administra, extinde sau dezvolta activitatea noastră comercială: în cazul în care vindem o parte a Platformei sau anumite bunuri ale noastre, putem dezvălui datele tale personale posibilului cumpărător, pentru a asigura continuitatea serviciilor oferite prin intermediul Platformei; în cazul în care e-Ghid sau o parte substanțială a bunurilor e-Ghid este achiziționată de un terţ, iar datele personale deținute de noi vor reprezenta parte din activele transferate;
- Cu scopul de a răspunde oricăror pretenții, pentru a ne proteja drepturile sau a proteja drepturile unei terțe persoane, pentru a proteja siguranța oricărei persoane sau pentru a preveni orice activitate ilegală;
- Cu scopul de a proteja drepturile e-Ghid sau ale angajaților și clienților noștri, precum și ale altor persoane.
Prelucrăm datele tale cu caracter personal prin intermediul unor persoane fizice sau juridice care acționează ca persoane împuternicite pentru e-Ghid, care sunt obligate să respecte cerințele legislației privind protejarea datelor cu caracter personal.
4.Cum stocăm și protejăm datele tale?
e-Ghid stochează în siguranță datele tale pe servere situate în Uniunea Europeană.
e-Ghid pune în aplicare măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura securitatea, confidențialitatea, integritatea, disponibilitatea și protejarea datelor împotriva distrugerii, pierderii, modificării, dezvăluirii neautorizate sau accesului neautorizat la datele personale procesate.
Datele tale cu caracter personal pe care noi le prelucram sunt limitate la cele care sunt necesare, adecvate si relevante pentru scopurile declarate in aceasta nota. La datele tale cu caracter personal au acces persoane suspuse obligațiilor de confidențialitate.
Câteva dintre măsurile tehnice sunt: implementarea unui sistem de management al securității informațiilor certificat ISO27001 de către partenerul nostru care ne furnizează servicii IT; utilizarea de soluții antivirus pe sistemele informatice utilizate.
Câteva dintre măsurile organizatorice sunt: asigurarea suportului juridic de specialitate cu privire la legislația aplicabilă datelor cu caracter personal; stabilirea unor obligații de natură contractuală cu partenerii și angajații noștri privind confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal.
Chiar dacă ne străduim să oferim securitate cât mai mare datelor tale, menționăm că garantarea securității informațiilor transmise nu poate fi făcută 100%, având în vedere insecuritatea transmisiilor de date efectuate prin intermediul internetului din cauza unor factor externi, cum ar fi: viruși sau programe malware, pierderea dispozitivelor electronice de pe care accesezi Platforma, accesul persoanelor neautorizate pe dispozitivele tale electronice, insecuritatea unor rețele wifi.
Pentru o mai bună protecție a datelor tale, îți recomandăm:
- În relația cu noi, să nu comunici date cu caracter personal decât dacă și se solicită în mod expres;
- Schimbă numele de utilizator și parola routerului wifi;
- Alege pentru dispozitivele tale electronice parole puternice, complexe (folosește un manager de parole), fără legătură cu viața personală și salvează-le într-un mod securizat;
- Securizează-ți dispozitivele electronice cu parole sau alte moduri de blocare;
- Nu îți lăsa dispozitivele electronice nesupravegheate;
- Verifică identitatea persoanelor cu care comunici, pentru a te asigura că nu comunici date cu caracter personal unor persoane care nu reprezintă în mod legal e-Ghid.ro;
- Ori de câte ori utilizezi Platforma noastră, asigură-te că utilizezi versiunea securizată a acesteia.
5.Cât timp păstrăm datele tale cu caracter personal?
Datele colectate se vor păstra doar o perioada determinată de timp, în funcție de necesitățile și scopul prelucrării.
Atunci când alegi să intri într-o relație contractuală cu noi, datele tale se păstrează pe parcursul relației contractuale și încă 3 ani de la terminarea relației contractuale. Dacă ai ales să ne contactezi, datele tale se păstrează 3 ani de la data la care am comunicat ultima oară cu tine.
Datele obținute pentru prelucrări având ca temei legal consimțământul tău se vor păstra până la retragerea consimțământului.
6.Care sunt drepturile tale și cum le respectăm?
a) Dreptul de acces - ai dreptul să soliciți informații despre datele tale personale pe care noi le prelucrăm, inclusiv scopul prelucrării, dacă și cu cine sunt partajate și cât timp vor fi păstrate.
b) Dreptul la rectificare - în cazul în care datele voastre prelucrate sunt inexacte, aveți dreptul de a obține rectificarea sau completarea lor.
c) Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”) - ai dreptul să ne soliciți ștergerea datelor tale, cu excepția situațiilor în care datele ne sunt necesare: pentru a exercita dreptul la liberă exprimare și informare; pentru îndeplinirea unei obligații legale care ne incumbă și/sau a unei sarcini efectuate în interes public; în scopuri de interes public, în scopuri de cercetare științifică, istorică ori statistică; formularea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
d) Dreptul la restricționarea prelucrării - poți solicita restricționarea prelucrării datelor tale cu caracter personal dacă: contești corectitudinea datelor, pentru perioada în care verificăm exactitatea datelor respective; prelucrarea este nelegală și te opui ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea utilizării lor; datele nu ne mai sunt necesare prelucrării, dar ni le soliciți pentru stabilirea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; te-ai opus prelucrării, pentru intervalul de timp în care verificăm dacă drepturile noastre legitime prevalează asupra drepturilor tale.
e) Dreptul la portabilitatea datelor - ai dreptul să primești de la noi datele tale personale, dacă ni le-ai furnizat anterior într-o formă structurată, care poate fi citită în mod automatizat. Ai, de asemenea, dreptul să ne soliciți să transmitem datele tale unui alt operator de date cu caracter personal.
f) Dreptul de opoziție - ai dreptul să te opui în orice moment, dată fiind situația ta particulară, prelucrării datelor tale în cazul în care le prelucrăm în temeiul intereselor noastre legitime sau ale unui terț. Într-o atare situație, nu vom mai prelucra datele tale cu excepțiile următoare: (i) dacă putem demonstra temeiuri legitime și un interes care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților tale și (ii) dacă scopul prelucrării este constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
g) Dreptul de a-ți retrage consimțământul-dacă datele tale personale sunt prelucrate în baza consimțământului tău, poți retrage acest consimțământ în orice moment.
h) Dreptul de a te adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) - ai dreptul de a depune plângere la ANSPDCP în cazul în care consideri că ți-au fost încălcate drepturile privind protecția datelor cu caracter personal. Plângerile pot fi depuse online, pentru mai multe detalii, te rugăm să accesezi următorul link: https://www.dataprotection.ro/?page=Plangeri_pagina_principala
7.Inexistența unui proces decizional automatizat
În calitate de utilizator al Platformei noastre, nu vei face obiectul unei decizii bazate în mod exclusiv pe prelucrarea automată a datelor tale care să producă efecte juridice asupra ta sau care sa te afecteze într-o măsură semnificativă.
8.Cum ne contactezi?
Pentru a ne transmite o solicitare, te rugăm sa ne scrii un e-mail la adresa contact@e-ghid.ro.
Te vom informa, în termen de o lună de la primirea solicitării tale, asupra acțiunilor întreprinse. Acest termen poate fi prelungit la două luni atunci când este necesar, ținându-se seama de complexitatea, numărul cererilor sau imposibilitatea identificării solicitantului. Dacă termenul este prelungit, vei fi informat în termen de o lună de la primirea cererii, prezentând și motivele întârzierii.
Dacă nu soluționăm afirmativ cererea ta, te informăm asupra acestui lucru în termen de cel mult o lună de la primirea cererii, cu privire la motivele pentru care nu am luat măsuri și la posibilitatea de a depune o plângere către ANSPDCP sau către instanța de judecată.
9.Ce se poate întâmpla dacă nu dorești să ne transmiteți datele tale cu caracter personal?
10.Dispoziții finale
Prezenta Notă de informare se poate modifica din când în când. Modificările sunt aplicabile de la momentul la care sunt plasate în Platformă. De fiecare dată când va fi necesar sau solicitat consimțământul tău în acest sens, te vom informa. Îți recomandăm, așadar, să consulți Politica de fiecare dată când accesezi Platforma noastră pentru a lua cunoștință de versiunea în vigoare.
F.Date colectate ca operatori asociați
În cazul conturilor e-Ghid pe diverse rețele de socializare (Instagram, Facebook, Youtube, TikTok etc.) – colectăm datele tale doar pentru interacțiunea normală în cadrul respectivei rețele, atunci când: te abonezi la paginile noastre, dacă ne lași comentarii, dai Like/Share sau ne scrii un mesaj direct. Datele sunt colectate împreună cu rețelele sociale în cauză, împreună cu care suntem Operatori asociați. Temeiul legal al colectării este consimțământul tău. Datele sunt folosite pentru a publica comentariul sau pentru a-ți putea răspunde la mesajul pe care ni l-ai transmis. Datele sunt păstrate până la momentul la care îți retragi consimțământul obținut anterior prin intermediul rețelei de socializare sau până ne soliciți să ștergem aceste informații. Conturile noastre de pe diversele rețele de socializare sunt create în condițiile impuse de respectivele rețele. Pentru mai multe detalii în legătură cu prelucrarea datelor tale prin intermediul acestor rețele, te rugăm să citești politicile lor de prelucrare a datelor personale.
ÎN VIGOARE
Versiunea 2 – 14 februarie 2022
ISTORIC VERSIUNI
1. Versiunea 1 - în vigoare de la 26 octombrie 2021
2. Versiunea 2 - în vigoare de la 14 februarie 2022